Två bloggrecensioner av Mina drömmars land

Den senaste veckan har jag, trots min aversion mot att googla mig själv, fått nys om två nya bloggrecensioner. Först den på Bokmalen, som är mycket entusiastisk över boken och bland annat kallar den ”en stark berättelse” och fortsätter: ”Finstämt berättat med ett vackert språk utan stora åthävor. Så insiktsfullt och innehållsrikt.” Den som vill kan läsa hela recensionen här.

I Bokmalen-recensionen tipsade man även om en annan recension, som kommit upp några dagar tidigare på Lottens bokblogg. Den recensenten hade en del invändningar mot min bok men på det stora hela var även det en positiv recension.

Nu har jag lagt upp länkar till båda recensionerna på recensionssidan för Mina drömmars land.

EDIT: Senare på dagen fick jag dessutom veta att Tidningen Land tipsar om Mina drömmars land i veckans nummer. Roligt!

land

2 comments on “Två bloggrecensioner av Mina drömmars land

  1. Lottens Bokblogg skriver:

    Det måste vara oerhört jobbigt att googla på sig själv på det sättet! Försöker skriva mina ”recensioner” så ingen ska ta illa upp, men vet inte alltid om jag lyckas. Läsning är ju en högst personlig upplevelse, och beror så mycket på läsarens humör. I alla fall så gillade jag mycket i boken, men jag var så förälskad i Berg har inga rötter så jag kanske jämförde för mycket med den upplevelsen 🙂 Oavsett så kommer jag definitivt att läsa din nästa bok!

    • Manne Fagerlind skriver:

      Jag för min del tog absolut inte illa upp när jag läste dina invändningar, särskilt som det framgick att du ändå gillade boken. Och jättebra idé att skriva spoilern med vit text! Önskar att alla recensenter var så försiktiga.

      En av de saker som jag har varit allra mest nervös för med min nya roman är just att de som älskar Berg har inga rötter ska bli besvikna, eftersom Mina drömmars land på många sätt är så annorlunda. Men jag ville verkligen pröva något nytt, och vissa föredrar faktiskt min nya, så det är kanske mest en smaksak ändå.

      Den roman jag skriver på ligger nog lite mitt emellan de två, kan man säga, men skiljer sig också från de båda första. Jag hoppas att läsarna inte ska bli för frustrerade över att det är svårt att se en linje i det jag gör.

Kommentera

