Förhandsexet av Mina drömmars land!

Igår fick jag äntligen förhandsexet av min nya roman. Känslan var inte lika otrolig som när jag såg min debutroman för första gången, men visst var det en stor glädje den här gången också. Friden var densamma när jag till sist höll den i mina händer. Som jag har väntat!

i_min_hand

En författarkompis undrade om det kanske var som att få barn andra gången – inte lika omvälvande, men fortfarande lika underbart. Jag ville inte riktigt gå med på det. Tyvärr har vi människor en förmåga att vänja oss vid allt. De stora glädjekickarna får man bara av något nytt, utom just när det gäller barn. Inte ens att ge ut en bok kan mäta sig med den lyckan.

Men kanske är det mer likt än jag vill inse, för jag tycker på fullt allvar att den här boken måste vara en av världens vackraste, precis som mina barn. Då pratar jag alltså om utsidan; jag kan bara hoppas att insidan lever upp till det.

Och likt en nybliven pappa tycker jag att jag har rätt att plåga omvärlden med lite fler bilder. Om ni av någon obegriplig anledning inte är intresserade så kan ni sluta läsa nu. Jag kommer ändå inte att märka något.

Ryggen är i en dämpad gul nyans som tydligen kallas höstgul. En fin detalj är att bindningen är färgmatchad med ryggen och flikarna.

rygg

parm

Baksidans färger ligger däremot nära framsidans:

baksida

12 comments on “Förhandsexet av Mina drömmars land!

  1. Björn Carheden skriver:

    Det känns lite fånigt men eftersom jag följt din graviditet så blir jag också glad att få se det välskapta barnet och längtar att få träffa detboch hålla det i min famn.
    Grattis mampa!

  2. Annika skriver:

    En vacker bok – förstår att du är stolt. Grattis! Ska du röka en cigarr nu?

  3. Kära Syster skriver:

    Hahaha, du är för rolig du. Klart du ska ösa på med bokbilder, det är ju det här vi har väntat på! Den ser hur fin ut som helst, men jag är ändå mer taggad inför att få titta närmare på insidan…

    /A

    • Manne Fagerlind skriver:

      Ja, men du vet … jag känner att hela den här författargrejen är lite för mycket självexponering. Ibland tycker jag att jag bara tjatar. Snart nog får man se insidan också!

      • Kära Syster skriver:

        Jag vet. Men du tjatar inte. Långt ifrån. Du är stolt och det med rätta. Och du blandar upp dina lyckoinlägg med intelligenta tankar kring allt annat som intresserar dig. Så jobbar ett proffs:)

        Och jag som är ett fan älskar ju en liten uppdatering då och då om hur det går med dina böcker. För det påminner mig om att jag snart kan rusa till handeln och köpa dem. För att jag vill det. Glöm inte det.

        /Anna

      • Manne Fagerlind skriver:

        Tack för ditt stöd!

  4. Jenny Wiik skriver:

    En väldigt vacker bok ja!

  5. Lotta skriver:

    Mycket snygg, förstår att du är lycklig och stolt över den. En bok som jag skulle vända på i bokhandeln och läsa baksidestexten. Och nu har jag ju läst den och helt klart blivit lässugen.

Kommentera

