Två smakprov ur Mina drömmars land

De senaste veckorna har korrekturläsaren, redaktören och jag pillat med korrekturet. Ända in i det sista hittade vi småsaker som vi ville förbättra, och säkert hade vi kunnat vaska fram ännu fler, men nu får det helt enkelt räcka.

I torsdags gick ”Mina drömmars land” äntligen iväg till tryckeriet. Tyvärr dröjer det ungefär två månader innan den finns i handeln, för sådan är planeringen. En tid innan dess kommer vi att lägga upp ett utdrag (troligen ganska långt) på Provläs, precis som vi gjorde med Berg har inga rötter. Vill man läsa hela texten får man dock ge sig till tåls till nyår.

Men om ni liksom jag tycker att väntan blir lite väl lång, kan ni få ett par smakprov redan i dag. Nedan ser ni de två första uppslagen från prologen och de två första uppslagen ur första kapitlet. Förstora bilderna genom att klicka på dem så hoppas jag att texten ska gå att läsa.

Prologen:

prolog_1

prolog_2

Första kapitlet:

kapitel1_1

kapitel1_2

9 comments on “Två smakprov ur Mina drömmars land

  1. Kära Syster skriver:

    Ja det här var något helt annat än Berg har inga… 🙂
    Dock samma melodiska språk.
    Småfel, eller inte. Jag tror inte att jag kommer att upptäcka vad det var du hade velat peta vidare med. Det här blir fin läsning!

    /Anna

  2. Björn Carheden skriver:

    !!! Orden kommer om några månader.

  3. Manne Fagerlind skriver:

    Ska bli spännande att se vilka ord det blir.

  4. Sofia Hallberg skriver:

    Älskar prologen. Kontrasten mot första kap är genial. Du skriver som ingen annan. Och du gör det så bra. Det verkar som om ditt kall, din författargärning är att utmana läsarens värdeskalor. (?) Du är dessutom en mycket begåvad stilist och allt du skriver känns viktigt. Att texten sedan underhåller och skapar en spänning gör inte läsupplevelsen sämre.
    Bra jobbat!

  5. marieclaeson skriver:

    All lycka med utgivningen nu. Här kommer ett award från mig. Mer om det på min sida. Ha en vacker helg!

Kommentera

