Här är omslaget till ”Mina drömmars land”!

I dag är det ganska precis tre månader tills ”Mina drömmars land” kommer ut, och nu har förlaget sagt att jag får visa omslaget! Superduktiga Maria Sundberg har gjort det här också, precis som de två omslagen till ”Berg har inga rötter”.

Vad tycker ni?

mina_drommars_land_omslag

Själv är jag oerhört nöjd med det. Tycker att det är väldigt vackert, fångar stämningen i boken på ett bra sätt, och dessutom sticker ut på rätt sätt – att det är anslående utan att vara skrikigt. Ett bra omslag är förstås otroligt viktigt; det gäller att få folk att ta upp boken och läsa på baksidan.

Baksidestexten – eller i alla fall presentationstexten – blir dock inte offentlig förrän om ett par veckor. Jag kan i alla fall avslöja redan nu att en av bokens huvudpersoner är en ung kille från Uganda. Det är nog honom ni ser på omslaget.

14 comments on “Här är omslaget till ”Mina drömmars land”!

  1. Björn Carheden skriver:

    Det vore underligt om detta omslag inte lockar. Steg 1 är ju att fånga blicken, steg 2 att alla som nyfikna pojkar ser med fingrarna och tar boken och håller den, steg 3 är att de läser på baksidan och steg 4 blir då att de blädderläst. Sedan kan det förhoppningsvis bli affär. Det sista steget bli förhoppningsvis att boken läses.

  2. Jenny Kolofont skriver:

    Tycker det är ett väldigt fint omslag! Ser fram emot att läsa!

  3. Manuskt skriver:

    Fint! Stockholm i bakgrunden och Fågelströmska anspelningar gör också att man får en idé om vad boken kan tänkas handla om.

    • Manne Fagerlind skriver:

      Ja, jag tycker att det avslöjar precis lagom mycket. Anspelningen på Fogelström är viktig för mig av helt andra skäl, men förhoppningsvis väcker den även nyfikenhet.

  4. Ja, snyggt! Lite lagom likt omslaget till Berg har inga rötter också. Lite samma känsla som det omslaget finns i bilden av staden. Samtidigt är det tillräckligt annorlunda i stil för att jag spontant ska tänka att jag nog inte ska förvänta mig precis samma typ av bok. Om det var meningen tycker jag omslaget är mycket lyckat. Mer än så är ju lite svårt att säga utan att veta mer om boken. 😉

  5. Carola skriver:

    Vackert! Jag tycker om komponeringen. Mannen blickar mot något okänt som gör mig nyfiken och i tankarna hos honom finns Stockholm. Ser fram emot att läsa den :).

  6. Anneli skriver:

    Mycket fint! Jag vill läsa.

  7. enligt O skriver:

    Gillar skarpt!

Kommentera

