Ja, vi ska till Bokmässan!

I år verkade det inte som om jag och vännen Sofia Hallberg skulle komma iväg till Bokmässan. Ingen av oss hade någon ny bok att visa upp – min ”Mina drömmars land” ska visserligen komma i januari, men det räckte inte för att förlaget skulle ordna något arrangemang på årets mässa. Därför hade de inte heller fixat något boende, och när jag fick höra det gav jag upp tanken. Att hitta ett vettigt boende i Göteborg bara en månad innan mässan verkar ungefär lika lätt som att hitta en eftertänksam humanist i SD.

Nåja, tänkte jag, vad är en bokmässa när allt kommer omkring …

Men så kläckte Sofia den briljanta idén att vi kan sova över hos hennes föräldrar i Kungsbacka. Jag pressade chefen på mitt nya jobb att ge mig ledigt medan han var i ett möte, kastade mig ut på internet och bokade tågbiljetter, och vips var vi på väg till Mässan ändå!

bokmassan

 

Sofia och jag kommer till mässan fredag lunch och åker hem på lördag kväll. Jag tycker det ska bli riktigt roligt att bara gå runt och se vad som händer, utan några måsten. Ses vi kanske där?

12 comments on “Ja, vi ska till Bokmässan!

  1. Pernilla skriver:

    Oh yes.

  2. Anne Liljeroth skriver:

    Åh! Kom och mingla med mig i HOIs monter fredag kl 18. Vore väldigt kul!

  3. Annika skriver:

    Kul! Vi kanske ses i vimlet?

  4. Kära Syster skriver:

    Nämenå! I år jobbar jag i Hoi:s monter! Är där fredagkväll och minglar med Anne och på lördag från lunch ungefär. Hoppas vi hinner ses!

    /Anna

  5. Björn Carheden skriver:

    I mitt nuvarande politiska uppdrag ingår det inte längre att bl.a. ansvara för Nackas bibliotek och som privatperson som ska leva på pensionen så får man tänka sig för innan man går och låter känslan vinna över förnuftet. Men någon gång ska vi väl mötas.

  6. Vilse skriver:

    Kul! Hoppas vi kan ses på något vänster. Jag kommer ränna på bokmässan under fredagen och kanske lördag förmiddag. Var ska man hålla utkik? Damms monter? Annars tror jag Debutantbloggen skulle ha nåt mingel i år igen, kanske där? Smart att bo hos Sofias föräldrar. Trevligt ställe, åtta minuters promenad från mig. =)

    • Manne Fagerlind skriver:

      Om Debutantbloggen ordnar något så tittar jag nog förbi där, och jag hänger säkert lite i Damms/Formas monter. Annars kanske vi bara kan hålla kontakten och sammanstråla någonstans.

Kommentera

