En plats bland årets tre bästa böcker

I dag listade En bokcirkel för alla 2012 års tre största läsupplevelser, och en av dem var min debutroman ”Berg har inga rötter”.

Jag blev förstås väldigt glad. De andra två böckerna var förresten ”Jellicoe Road”, som även jag har läst och uppskattat, och ”Dagar i tystnadens historia”, som fick Nordiska Rådets litteraturpris 2012, så min kära bok är i gott sällskap.

6 comments on “En plats bland årets tre bästa böcker

  1. Björn Carheden skriver:

    Jag har kommenterat och delat med det Facebook. Det var välförtjänt.

  2. Lovable skriver:

    Vad roligt Manne! Jag gjorde en läsälskare uppmärksam på din bok igår också- innan jag såg ditt inlägg! Gott Nytt År!

  3. Grattis! Och eftersom jag var en av dem som röstade på din bok är jag glad. Den sitter kvar, din berättelse. Det är nu några månader sedan jag läste den och fortfarande dyker minnesbilder upp. Jag måste också säga att jag inte håller med dem som tycker illa om Lasse. Nog har han sina sidor men mest av allt speglar han hur andra människor kan få en att bli någon man inte tänkt sig. Hoppas du får ett bra nyår.

Kommentera

