Fler fina recensioner av ”Berg har inga rötter”

På sistone har jag inte varit så på hugget när det gäller att lägga upp nya recensioner, men i detta inlägg rapporterar jag om de tre som jag har sett under oktober månad. Jag har också lagt till dem här på sidan Recensioner av Berg har inga rötter.

Redan den 2 oktober kom recensionen på JoS blogg. De flesta läsare fångas direkt av min bok, men det finns också de som har lite svårt att komma in i den, däribland denna recensent. Men hon fortsätter: ”Sen hände något och jag kunde liksom inte släppa den.” Det hon framför allt tar fasta på är bokens mer existensiella teman: ”Du lever här och nu, det du väljer att göra kan få långtgående konsekvenser.”, och hon avslutar med att säga att hon ser fram emot min nästa bok.

Den 12 oktober skrev Annika Estassy Lovén så här fint om min bok på bloggen Kära blogg. Som många andra hade Annika dragit sig för att läsa min bok eftersom den lät tung och trist för att sedan bli positivt överraskad av berättartempot.

Sist men inte minst uppmärksammade DN min bok igen, den här gången på detta fina sätt (klicka på bilden för att förstora den):

Kommentera

