Om att skriva mindre än 2000 ord om dagen

Plötsligt var jag dagvill och insåg att det redan var torsdag, ”min” dag på Debutantbloggen. Jag skyndade mig att knattra ner det inlägg jag hade tänkt skriva, om att man kanske inte måste skriva 2000 ord om dagen för att få känna sig nöjd med sin produktion.  Det kändes viktigt att säga det.

Och apropå Stephen King så citerar även Simona Ahrnstedt honom i detta utmärkta inlägg om redigering. Mannen är en ikon och en stor källa till inspiration. Men när han berättar om sin egen skrivprocess så får man inte se det som eviga sanningar om sin egen.

Kommentera

