Boktjuveri och fredagslunch i Strängnäs

Det är nog bara att inse: någon stal min ryggsäck från skrivminglet i förrgår. Trots en ganska massiv efterlysning har ingen som råkat få med sig ryggsäcken hört av sig. Vår huvudmisstänkte är en man som kom in sent och stod borta vid dörren på skrivminglet, helt nära min ryggsäck, men ordentligt signalement saknas. Hoppas att han i alla fall uppskattar ”Berg har inga rötter” nu när han har fem ex av boken. Det som retar mig mest är nästan att jag inte fick läsa klart Sofi Oksanens ”Stalins kossor”, som också låg i väskan.

Nu är jag på väg med tåget till Linköping för att hålla ett föredrag, och i morgon (den 21/10) klockan 12 ska jag prata på Kulturhuset Multeums fredagslunch i Strängnäs. Lyckligtvis hann jag få nya ex av min roman från Förlagssystem, så att jag har om någon vill köpa — det var det jag oroade mig så mycket över att jag till och med efterlyste böckerna på bloggen.

Det ska bli väldigt roligt att gästa Strängnäs igen, och jag hoppas att många strängnäsbor vill träffa mig på Multeum. Mamma har i alla fall lovat att komma.

Kommentera

