Hjälp mig hitta mina böcker!

Igår framträdde jag på Ann Ljungbergs skrivmingel på Café Rost i Stockholm. Jag hade med mig en ryggsäck full med ex av ”Berg har inga rötter” om någon skulle vilja köpa. Men när jag skulle plocka fram böckerna upptäckte jag att ryggsäcken var borta!

Inte nog med att jag inte kunde sälja några böcker igår — på fredag ska jag gästa kulturcentret Multeum i Strängnäs, och det kan bli så att jag inte kan få med mig några böcker dit heller, fastän jag vet att vissa som kommer vill köpa signerade ex. Det känns otroligt trist.

Förhoppningsvis är ryggsäcken inte stulen. Någon kan ju mycket väl ha råkat ta med den. Så om du var på minglet igår eller känner någon som var det, snälla hjälp mig kolla om det är så.

Om ryggsäcken å andra sidan är stulen, så är det väl ganska troligt att tjuven bara plundrade den på allt som är lätt att avyttra (tyvärr ingår nog inte min bok i den kategorin) och sedan dumpade den någonstans i närheten. Så om du rör dig ute på Söder, särskilt i närheten av Zinkensdamm och Wollmar Yxkullsgatan, håll gärna ögonen öppna. Ryggsäcken är svart och ganska liten med vitt tryck och texten JFokus 2012 på.

EDIT: Hurra! Ryggsäcken är återfunnen. Det dröjde lite, men till sist hörde en person av sig och berättade att hon hade den. Genast började jag lita lite mer på mänskligheten igen. Tack ändå alla ni som delade ut länk till det här blogginlägget.

5 comments on “Hjälp mig hitta mina böcker!

  1. Ragnhild skriver:

    Så tråkigt att höra. Jag var där på mitt första skrivmingel och kände samhörighet med de närvarande. Då blir det extra trist när något sådant händer. Och för dig som har kämpat för att skapa boken måste det kännas bittert. Jag skickar så många goda önskningar jag kan att de ska komma tillrätta. En extra stor kram till dig/ Ragnhild

    • Manne Fagerlind skriver:

      Tack för omtanken. Nu är de ju inte oersättliga, även om det kostar en del pengar att ersätta dem. Men det vore så synd om jag inte har med min några ex till Strängnäs.

  2. Katarina skriver:

    Så himla trist. Hur har det gått, har någon hört av sig? Vederbörande måste ju ha förstått vems det var med tanke på innehållet, om det hade varit ett misstag. Håller tummarna för att du återfår den och allt den innehöll.

    • Manne Fagerlind skriver:

      Nej, tyvärr har ingen hört av sig, så det var nog en tjuv helt enkelt. Men som tur var fick jag precis nya ex som jag beställt, så jag kommer att ha med mig böcker till biblioteket.

  3. Manne Fagerlind skriver:

    Ryggsäcken är hittad — den var inte stulen trots allt!

Kommentera

