Nu finns Berg har inga rötter som pocket

Jag har bloggat om det förut, men nu har det hänt: ”Berg har inga rötter” har kommit ut i pocket. Sedan en vecka har den funnits att köpa på bl.a. Bokus, Adlibris och CDON.com, och nu börjar den komma ut i boklådorna. Igår tog en kompis den här bilden på Akademibokhandeln i Stockholm:

Det är förstås jätteroligt att min bok kommer ut som pocket. Många köper ju inte inbundna böcker alls, och även de som gör det tvekar ofta inför en okänd debutant. Förhoppningsvis vågar de chansa nu — boken har ju ändå fått väldigt fin kritik, och en liten del av den finns tryckt i pocketen.

Något jag hoppas lite extra på är bokcirklar. Jag tror att min bok fungerar alldeles utmärkt som bokcirkelbok eftersom folk läser den på så olika sätt. I de cirklar jag har hört talas om har diskussionens vågor gått höga när min bok har tagits upp. Men framför allt hoppas jag förstås att många ska läsa boken, även om de gör det på egen hand.

4 comments on “Nu finns Berg har inga rötter som pocket

  1. Kära Syster skriver:

    Hurra! Och när man ser boken sådär på hyllan syns det tydligt att det är ett kraftfullt omslag. Hoppas många många kollar insidan också.

    Det är verkligen en bok som bäddar för diskussion. Jag hamnade bredvid en äldre dam vid ditt och Sofias framträdande på mässan och vi pratade om Berg har inga rötter (eftersom jag ännu inte har läst Mina fräknar…). Hon hade läst den i sin bokcirkel och passade på att uttrycka att hon velat veta mer om Lasses äktenskap. Så jag ”cirklade” med henne och framhöll att det där med att han väljer att inte prata så mycket om äktenskapet ändå kanske säger mer om honom som person? Ja, kanske det, sa hon.

    Inte för att jag vet. Det är bara ett exempel på att det är väldigt roligt att prata om Berg har inga rötter. Och jag glömde ju berätta det här när vi sågs efteråt, så jag var ju tvungen att ta det nu.

    Kram!
    /A

  2. Wilma Sjoberg skriver:

    Wow, vad häftigt! 🙂 Skriver upp den på ”att-köpa/önska sig lista” 🙂

Kommentera

