”Berg har inga rötter” som pocket

Nu är det (åtminstone enligt Bokus) knappt en månad tills ”Berg har inga rötter” kommer som pocket. Om datumet stämmer är det mindre än ett halvår efter att den inbundna utgåvan kom ut. Ovanligt kort tror jag, men jag förstår hur förlaget resonerar: boken har ändå fått en del uppmärksamhet, så nu gäller det att den dyker upp som pocket innan folk hinner glömma den. Det är ändå pocket som de flesta köper.

Pocketen får ett annat omslag än den inbundna boken — väldigt annorlunda men snyggt det också. På torsdag ska jag blogga på Debutantbloggen om hur förlag i allmänhet och mitt förlag i synnerhet jobbar med omslag.

9 comments on “”Berg har inga rötter” som pocket

  1. Fantastiskt snyggt omslag! Nästan så att man får köpa pocketen också…

    • Manne Fagerlind skriver:

      Ha ha, ja, varför inte? Det är roligt med snygga böcker, och jag tycker att båda utgåvorna av min bok har begåvats med väldigt fina omslag. Tack än en gång till duktiga formgivaren Maria Sundberg som har gjort båda.

  2. Kära Syster skriver:

    Verkligen någonting helt annat! Kargare, rakare (kanske mest har med typsnittet att göra?). Men ändå samma beståndsdelar som ”originalet”. Listigt. Och du svarade på min fråga i svaret till förra kommentaren: samma formgivare. Visst utvecklar du omslagsinlägget till Debutantbloggen med att innefatta hur förlag i allmänhet och ditt förlag i synnerhet resonerar kring omslag för inbundet vs pocket?

    /Anna

    • Manne Fagerlind skriver:

      Färgerna och geometrin är också viktiga (mitt namn står ju i en kvartscirkel på det andra omslaget). Jag ska försöka skriva så utförligt och intressant som möjligt om omslag, trots att jag verkligen inte är någon expert.

  3. Lovable skriver:

    Väldans snyggt! Vad roligt med ännu en release så att säga! 🙂 /Helena

  4. Björn Carheden skriver:

    Jag såg inte Hollywoodfruar men Gunilla, allas hatobjekt, ska skriva en biografi. Enligt min hustru, som såg avsnittet, så börjar hon med att få till ett bra omslag. Det är det svåra, själva texten blir inget problem.

Kommentera

