Recensionernas tid är inte förbi

För en vecka sedan skrev jag ett ganska deppigt inlägg här på bloggen, där jag bland annat gnällde lite över att ”Berg har inga rötter” inte fått så många tidningsrecensioner som vissa andra debutböcker. När jag väl skrivit av mig kändes det bättre, och jag började tycka att inlägget var lite väl gnälligt, faktiskt. Trots allt har ju min bok fått ett väldigt fint mottagande bland bloggare och vanliga läsare, och det är jag verkligen jätteglad över.

Dessutom fick jag svar på tal för några dagar sedan, när Kyrkans tidning (Svenska kyrkans veckotidning) publicerade den här recensionen — riktigt fin tycker jag. Det är inte så synd om mig egentligen. I skrivande stund ligger det sju tidningsrecensioner och tjugo bloggrecensioner på recensionssidan.

Kommentera

