Ännu en recension som jag missat

Jag tittade till Adlibris sida för ”Berg har inga rötter” (jaha, nu röjde jag än en gång hur besatt jag är av min boks öden och äventyr) och hittade ännu en fin recension som jag hade missat.

Redan den 14 juni kom det här inlägget på bloggen ”Mitt namn i hyllan”.

Tyvärr bekräftar recensionen det som jag har misstänkt — många verkar bli avskräckta när de läser om bokens handling:

”När jag först tog upp debutanten Mannes bok ”Berg har inga rötter” och läste baksidesteten så var jag säker på att det inte var något för mig. Pensionärs vardag. Sjukvård. Museum. Alzheimers. Ingen bladvändare direkt.”

Jag får förstås skylla mig själv som väljer ett sådant tema, så jag ska väl inte gnälla. Det glädjande är att folk i allmänhet, som denna recensent, blir väldigt positivt överraskade om de ändå läser:

”Ack så fel jag hade. Istället fick jag en lektion i hur ett unikt berättarperspektiv kan få en som fastnaglad vid pärmarna. … Den var vacker, gripande, sorglig och rolig på samma gång”

Kommentera

