Inlägg om författarhantverket

När jag startade den här bloggen hade jag tänkt skriva en del om författarhantverket, som jag tycker är så väldigt intressant. Några inlägg har det blivit, samlade i kategorin Skrivandets hantverk. Tyvärr rann det där dock till stor del ut i sanden när jag blev en av dem som tog över Debutantbloggen. Det jag velat säga har fått läggas upp där i stället. Jag har ju åtagit mig att driva den bloggen och måste prioritera den framför min egen. Med det här inlägget vill jag bara tipsa dem som skriver själva eller bara är intresserade om inläggen på Debutantbloggen.

På Debutantbloggen är det lyckligtvis inte bara jag som skriver om hantverket — det är en hel drös duktiga  författare som kommer med tips och funderingar. Det mesta på det temat hittar man i kategorierna författarens hantverk och Skrivprocessen. Det kan också vara värt att kolla in kategorin Språket.

En rolig grej med Debutantbloggen är också att diskussionerna kan bli rätt vilda och roliga, för många av bloggens läsare är oerhört engagerade och kunniga och snabba att kommentera. Se till exempel kommentarerna till mitt senaste inlägg, eller till detta inlägg om metaforer för skrivande. Inte minst min nemesis Nilla | utan punkt brukar ge sig in i debatten, och när jag slarvar med mina resonemang får jag alltid mina fiskar varma. 🙂

Kommentera

