Ett varningens ord om pumpflaskor

Jag vill härmed berätta om vådan av att blanda ihop pumpflaskorna på en offentlig toalett. Häromdagen var en av mina HiQ-kollegor ute hos en kund och tryckte med kraft på fel flaska. Eftersom munstycket på flaskan med desinfektionssprit var riktat uppåt blev han helt nerduschad och fick dessutom en rejäl dos i ögonen. Resten av dagen gick han följaktligen omkring och stank sprit med ögon röda som stoppljus. Både hans och HiQ:s rykte lär ha fått sig en rejäl törn. Men om det är sant att ett gott skratt förlänger livet, så bör han ha förlängt den kollektiva livslängden hos sina arbetskamrater med uppskattningsvis två år.

Nu har jag gått ner i arbetstid på HiQ och det känns på allvar som att jag är författare också. En fördel med det som blivit mitt andra yrke är att det inte gör något om man är rödögd, stinker sprit eller jobbar i mjukisbyxor. Inte för att jag brukar göra det. Nej, nej!

2 comments on “Ett varningens ord om pumpflaskor

  1. Lovable skriver:

    Det där låter som en utmärkt sekvens i en bok tycker jag! Vad roligt att du har kunnat gå ner i arbetstid för att arbeta med skrivandet istället. Det är min dröm att få göra samma sak. SNART! 🙂
    /Helena

  2. Manne Fagerlind skriver:

    Ja, vi får se om jag snor episoden, ha ha.

    Hoppas din dröm ska slå in! Vet inte om jag kan jobba deltid så länge, men hoppas att jag kan göra det tills bok nummer två är klar i alla fall. Det är inte precis så att pengarna forsar in på kontot.

Kommentera

