Min bok i Eskilstuna-kuriren – och på Spotify!

Nu när ”Berg har inga rötter” är ute så försöker PR-folket att göra boken synlig i olika sammanhang. Bland annat lyckades de intressera Eskilstuna-kuriren med Strengnäs Tidning för den. Inte så konstigt eftersom jag är uppvuxen i Strängnäs och dessutom är där ganska ofta.

Jag har väntat länge på att artikeln ska komma upp på nätet, men nu ger jag upp och lägger i stället upp foton av pappersartikeln, om någon är intresserad. Om Eskilstuna-kuriren ogillar att jag gör det så kommer jag förstås att ta bort dem. Jag brukar försöka vara noga med upphovsrätten.

Klicka på bilderna för att förstora dem — då går det till exempel bra att läsa själva artikeltexten.

Sedan har min bok, eller i alla fall något närbesläktat, också dykt upp i ett lite ovanligare sammanhang. Några personer som sett trailern för ”Berg har inga rötter” har nämligen blivit väldigt förtjusta i bakgrundsmusiken och till och med tagit för vana att sätta på trailern bara för att lyssna på musiken. Så för deras skull, och för att jag är så mallig över att jag har skrivit den, ligger temat till ”Berg har inga rötter” numera uppe på Spotify!

Här är Spotify-länken till musiken. Och om man är nyfiken på hur det gick till när vi spelade in den, så har jag bloggat om det här.

4 comments on “Min bok i Eskilstuna-kuriren – och på Spotify!

  1. Lovable skriver:

    Det måste vara speciellt det där att få komma hem till barndomslandet med segern i hand; utgiven bok! Måste omedelbums kolla in din spotifylåt också! 🙂

    • Manne Fagerlind skriver:

      Ja, det var kul att bli uppmärksammad i Strängnäs, och att träffa gamla skolkompisar på signeringen i min gamla hemstad. Om du har sett trailern så har du ju också hört musiken, men lyssna gärna också.

  2. Kära Syster skriver:

    Vackert! Vilka härliga bilder i tidningen! Vad många utropstecken jag använder nuförtiden! Grattis Manne!

    /Anna

Kommentera

