Mitt liv som intervjuoffer

I mitt förra inlägg glömde jag nämna att jag faktiskt hade blivit intervjuad av Computer Sweden under veckan som gick. Och i förrgår var det Eskilstuna-kurirens tur. Jag tog tåget till min födelsestad Strängnäs för att träffa kulturjournalisten Tita Nordlund-Hessler. Vi fikade i det härliga solskenet i Ugglans Park och hade en riktigt trevlig pratstund. Det ska bli kul att se vad hon gör av det.

Till skillnad från den första intervjun ska denna vara underlag för en artikel, så det blir inte bara frågor och svar. Det är osäkert när den blir införd – kanske blir det redan nu i helgen – men den ska vara med i alla tre editionerna (Eskilstuna, Strängnäs och Flen). Jag hoppas att det blir innan den 12/5, så vi får lite reklam inför mitt framträdande på Eriksson Bokhandel den dagen. Annars får vi nöja oss med att puffa för det själva.

Efter intervjun knallade jag runt med fotografen Anders Nilsson som tog lite konstnärliga bilder av mig, och jag slogs som vanligt av hur otroligt vackert det är i min gamla hemstad. Om ni inte tror mig så titta på nedanstående bild, som jag har lånat från Wikipedia. Det måste vara lättare att få estetiska intressen om man växer upp på en sådan plats. Både jag och ”Berg har inga rötter”:s huvudperson Lasse fick ju det i alla fall. Och detta är alltså utsikten från Långberget, som Lasse njuter av i en scen i boken.

5 comments on “Mitt liv som intervjuoffer

  1. Carola skriver:

    Naturen och omgivningen har stor betydelse för vårt kreativa sinne. Jag vet att det är många kommuner som hjälper utarbetade människor tillbaka genom närheten till naturen. Den har en magisk kraft att ge energi och näring till vår själ.
    Lägg gärna ut en länk eller liknande när Eskilstuna Kurir har publicerat artikeln.

    • Manne Fagerlind skriver:

      Jag tror att naturen och skönhetsupplevelser allmänt är viktigare för oss människor än vi har velat förstå på senare tid, men att vi börjar få upp ögonen för det igen.

  2. jennyforsberg skriver:

    Kul att du syns i pressen! Visst är det lite kul att bli intervjuad? En bra journalist kan ofta ge ens tankar en knuff i en annan riktning, så att man kommer på något nytt – och ofta bra. Däremot avskyr jag att bli fotograferad; jag känner mig alltid urfånig. Hoppas att både text och bild blir bra!

  3. jennyforsberg skriver:

    Kul att du syns i medierna! Visst är det lite kul att bli intervjuad? En bra journalist kan ofta knuffa ens tankar i en annan riktning, så att man kommer på nya smarta saker. Däremot avskyr jag att bli fotograferad – jag känner mig alltid urfånig. Hoppas att både texten och bilderna blir bra!

    • Manne Fagerlind skriver:

      Jo, det är lite kul. Fotona – tja … jag är inte precis photogénique, har väldigt svårt att slappna av framför en kamera. Men författarfotografierna blev helt osannolikt fina, så man vet aldrig. 🙂

Kommentera

