Boktrailer för andra Morwhayle-boken: Demonprinsessan

För en tid sedan släppte vi en trailer för ”Berg har inga rötter”. Nu har min kompis Peter Bergting precis lanserat trailern för den andra boken i sin Morwhayle-serie – ”Demonprinsessan”. Jag tycker det är kul det där med boktrailers och blir glad att fler och fler vill använda det.

Förresten har jag haft förmånen att läsa ”Demonprinsessan” i manus och tyckte att den var riktigt, riktigt bra, ännu bättre än den första Morwhayle-boken. Det är ungdomsfantasy, med mycket maffig action och starka effekter, men precis som den första tror jag att denna bok kommer att köpas och älskas även av många vuxna.

Det är knepigt att läsa texter av människor som man känner och tycker om – det är inte alltid lätt att hålla huvudet kallt. Peter utnämnde t.ex. min bok till ”Årets bok” på Facebook-sidan, och det kanske han inte hade gjort om vi inte varit kompisar (fast vem vet?). Men den första Morwhayle-boken har gjort en sådan succé att det knappast bara är Peters kompisar som faller för den. Jag är rätt säker på att ”Demonprinsessan” kommer att lyckas ännu bättre.

Här är trailern:

5 comments on “Boktrailer för andra Morwhayle-boken: Demonprinsessan

  1. Hej Manne!
    Vet du om Peter kommer på Comicon-mässan i Karlstad den 26 maj? Tänkte fixa en signerad bok till min dotter som gillar fantasy.

    • Manne Fagerlind skriver:

      Jag ska fråga honom.

      • Manne Fagerlind skriver:

        Peter svarar: ”Yes, jag kommer. Har en bokrelease med James Hollingworth i Åmål på lördag förmiddag, men borde dyka upp runt 14. Och hela söndagen.”

      • Tack snälla Manne för hjälpen! Min dotter kommer att bli lyrisk av en signerad bok.

      • Manne Fagerlind skriver:

        Ingen orsak.

        Be Peter att rita ngt i boken också. Det brukar han göra. Fast om det är jättemycket att göra kanske han inte har tid just på mässan, förstås.

Kommentera

