Facebooksidan för ”Berg har inga rötter”

I dag är det bara tio dagar kvar tills ”Berg har inga rötter” kommer ut. Recensionsexen har gått iväg till media, och för ett par dagar sedan öppnade bokens Facebooksida på allvar. Det var hög tid, med tanke på att URL:en faktiskt står tryckt i just de där recensionsexen (och i alla andra ex, förstås). Om någon journalist går in på sidan så är det ju lyckat om det finns något där. Än så länge är innehållet lite tunt, men där ligger i alla fall lite bilder och romanens trailer.

I skrivande stund är det mest (men inte bara!) mina kompisar som har klickat på Gilla, och med några få undantag har kompisarna inte läst min roman. Med andra ord gillar de snarare mig och hoppas bara att de även ska gilla romanen. Men på lite sikt hoppas vi förstås att många ska Gilla och kanske vilja diskutera boken i loggen.

Redan nu har dock en person som inte är en kompis, men som har läst boken, varit inne och skrivit att det är ”en fantastisk bok som verkligen berör”, och en annan person som jag inte känner har skrivit att han sett fram emot boken länge. Det bådar gott, och värmer förstås. Jag hoppas att sidan ska bli en plats där de som tycker om boken kan berätta det och träffas.

2 comments on “Facebooksidan för ”Berg har inga rötter”

  1. GlamSorbet skriver:

    Jag trodde att den redan hade kommit ut. Den finns att låna redan. Vad konstigt!
    http://www.elib.se/library/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9173519065&lib=131

    Jag bor utomlands så jag har bett mina föräldrar att köpa den och ta med den hit åt mig nästa gång de kommer och hälsar på. Jag är jättenyfiken, den låter verkligen superbra! Jag har följt dig både här och på debutantbloggen ett tag. 🙂

    • Manne Fagerlind skriver:

      Hm! Oväntat!

      Kul att du vill läsa boken. Hoppas nu bara att du inte blir besviken! 🙂

Kommentera

