Bättre sent än aldrig

Jaha, nu har det till sist blivit av: jag har börjat blogga. Borde väl ha gjort det för minst tio år sedan, med tanke på att jag jobbat i  IT-branschen i fjorton år och skrivit så länge jag kan minnas. Men tidsbristen har kommit emellan, och kanske en liten släng av jantementalitet. Skulle lilla jag verkligen fläka ut mina privata funderingar på Internet? Jag är ju varken fotomodell, Sveriges utrikesminister eller såpakändis, och min fru skulle ge mig en plågsam död om jag publicerade vårt privatliv. Och vad ska jag i så fall skriva om?

Nu har jag dock fått en rejäl injektion av hybris, eftersom jag har fått en roman antagen! Nästa år ska den komma ut på Damm förlag; jag sitter som bäst och jobbar vidare med manuset. Kanske finns det plats för ännu en skrivarblogg där ute på Nätet. Bloggen kommer nog att innehålla en del om skrivandets hantverk, rapporter om hur det går till när ett manus blir till en bok, och funderingar kring böcker som jag läser – delvis från en skrivande persons perspektiv. Hoppas det kan vara kul för de som gillar att läsa och skriva. Titeln innehåller dessutom kryphålet ”…annat som jag älskar” så jag ska kunna skriva om lite allt möjligt när andan faller på. Jag har alltid haft svårt att hålla mig till ämnet…

Kommentera

